Colònies de 2n d’ESO

Per Ona Arnau, 2n ESO

El passat dimecres dia 8 de març els alumnes de 2n d’ESO vam anar de colònies Cal Piltre, a la vall del Ridolaina prop de Bellver de Cerdanya.

Ens vam trobar dimecres a les 7:15h del matí a la porta de l’institut i ens vam dividir en els dos autocars que ens estaven esperant al carrer Mallorca. Després de posar totes les maletes i cordar-nos el cinturó, vam iniciar un viatge de dues hores en direcció al Parc del Segre de La Seu d’Urgell on faríem Rafting, però abans d’arribar, vam parar a una àrea de servei a esmorzar. Un cop al Parc del Segre, ens vam canviar, ens vam posar el neoprè, l’impermeable, l’armilla salvavides, els peücs i el casc. Després, ens vam dividir en grups de vuit que eren les persones que aniríem dintre la barca amb el monitor. A l’acabar vam agrupar-nos de tres en tres i vam anar a fer piragüisme. Seguidament vam dinar i després vam reprendre el viatge fins a la casa de colònies.

Un cop allà, ens van dividir de nou en grups de vint, cinc alumnes de cada classe, per fer les activitats que tenien preparades per a nosaltres, entre elles una volta amb bicicleta, escalada, tir amb arc i cursa d’orientació i itinerari naturalistic. Després vam anar a les habitacions d’acord amb la distribució que havíem fet a classe; nosaltres no vam tenir cap problema a l’hora de distribuir-nos els llits, ni a l’hora de dutxar-nos. Havent sopat, vam fer el joc de nit i vam anar a les habitacions a dormir, o no.

L’endemà, vam esmorzar bastant d’hora i vam seguir fent les activitats. Després de dinar vam tenir una estona lliure seguida d’altres activitats i havent sopat vam preparar la festa de nit. Primer ens vam mudar una mica i vam pintar-nos la cara amb una pintura especial que brilla a la foscor, després vam preparar la música i vam ballar sense parar fins l’una de la matinada.

Al matí següent tots estàvem morts però vam acabar les activitats amb molt d’entusiasme i amb una mica de tristor ja que, després de dinar, havíem d’agafar l’autocar per tornar a Barcelona, passant pel Túnel del Cadí i, finalment, arribant al Clot. A l’arribada, a les sis de la tarda, les famílies ens estaven esperant i després de despedir-nos cadascú va marxar cap a casa seva. Ens ho vam passar molt bé i difícilment marxaran aquestes colònies del nostre pensament durant molts mesos.