Observació en directe de planetes del sistema solar a l’institut

Al matí del 30 de gener d’enguany, s’ha fet una observació real i en directe de planetes del sistema solar.

A partir de l’estudi de l’Univers i el Sistema Solar, que forma part del projecte “El nostre lloc al món” de 1r d’ESO, s’ha organitzat i portat a terme una observació real i en directe de la Lluna i planetes del sistema solar, des del “Terrat fotosintètic” de l’institut.

El professor Israel P. va plantejar la possibilitat de fer aquesta observació, de caràcter voluntari a tot l’alumnat que es mostrés interessat.

Amb autorització familiar, 25 estudiants van assitir, a les 07:30 hores, a l’observació del cel, des del terrat de l’institut, i van poder observar amb claredat tant la Lluna, com els planetes Venus i Júpiter.

Amb les indicacions del professor, i a partir de les distàncies, les mides i el tipus de llum emesa pels planetes, s’hi van poder identificar.

Ha estat una experiència ben interessant i emocionant, i també ha demostrat l’autenticitat de l’interés de molts i moltes alumnes pels aprenentatges, la qual cosa els ha portat a assitir a aquesta observació 30 minuts abans del començament de les classes.

Felicitem a tothom que ha participat!