Projecte de Qualitat i Millora Contínua

Política de la qualitat al nostre centre

L’INS LLuch i Rafecas treballa curs rere curs per assolir la certificació en base a la norma ISO 9001, dins del Programa d’assegurament de la qualitat.

Amb aquesta acció adquireix un compromís per:

• La millora contínua en tots els aspectes del centre.
  • Satisfer les expectatives i necessitats de l’alumnat oferint els ensenyaments i serveis de qualitat.
  • Contribuir a assolir els objectius que la societat li assigna com a institució educativa.
  • Implicar al conjunt de l’equip humà de l’institut per obtenir un alt nivell de satisfacció de la comunitat educativa.
  • Acomplir els requisits legals i reglamentaris (requisits aplicables a banda dels de l’alumnat que hi són inclosos).

La política del PQiMC està enfocada a desenvolupar un sistema de gestió de la qualitat a la UQiMC basat en la millora contínua per tal d’ajudar als centres educatius de Catalunya a assolir, de manera sostenible, resultats educatius excel·lents.

Fonamenta la seva actuació en proporcionar, a les direccions del centres educatius, suport formatiu, organitzatiu i assessorament per a la millora contínua dels seus sistemes de gestió, d’acord amb els referents internacionals vigents.

Els criteris que suporten el desenvolupament del Projecte són: definir els resultats excel·lents que es pretenen assolir, dissenyar el Pla d’actuació d’acord amb aquesta Política, realitzar les accions programades, avaluar contínuament el desplegament i resultats assolits, i millorar les noves accions en base a l’aprenentatge de l’experiència, la creativitat i la innovació.

Els valors que guien en l’actuació són: l’equitat en el suport donat als centres, la responsabilitat en l’objectiu d’assolir la nostra missió, el respecte a la diversitat d’interessos, la tolerància envers els diferents ritmes de treball, la integritat de la nostra actuació i el compromís en la recerca de la nostra visió de servei a la societat, del present i del futur.

Els principis sota els quals està emmarcada l’actuació són: acomplir amb el definit en les lleis i normes educatives, els objectius de la direcció del Projecte i les necessitats detectades per les direccions del centres educatius. L’objectiu final és aconseguir que la gestió dels centres sigui un reforç per a l’assoliment d’uns objectius educatius de país excel·lents, els quals garanteixin que la població disposa de les competències necessàries per afrontar els reptes que el país es proposi.

Missió

Ajudar i donar suport als centres educatius de Catalunya en la recerca de l’excel·lència educativa a través de la millora del seu sistema de gestió.

Visió

Assolir l’excel·lència educativa en els centres de Catalunya a través de la millora contínua del seu sistema de gestió.

Valors

Els valors que guien la nostra tasca són: l’equitat en el suport que donem als centres, la responsabilitat en l’objectiu d’assolir la nostra missió, el respecte a la diversitat d’interessos, la tolerància envers els diferents ritmes de treball, la integritat de la nostra actuació i el compromís en la recerca de la nostra visió de servei a la societat, del present i del futur, de manera sostenible.

Objectius

Donar servei als centres educatius per tal de: millorar els resultats educatius, satisfer a les parts implicades en l’ensenyament, desplegar sistemes de gestió de qualitat total i afavorir la creativitat, la millora contínua i la innovació.

Metes

El Programa del PQiMC on s’inclou el desplegament, calendari d’actuació i els participants dels plans d’assegurament i d’excel·lència en la gestió de centres educatius de Catalunya es pot trobar al següent enllaç: PLA ANUAL CURS 21-22

Metodologia

El desenvolupament del Projecte de Qualitat i Millora Contínua es fonamenta en el treball a través de Xarxes de centres organitzades per nivells de desenvolupament del seu sistema de gestió, acompanyats per un coordinador/a; treballant en equip, de forma cooperativa, compartint aprenentatges i afavorint l’intercanvi d’experiències entre els centres que en formen part.

Per a més informació consulteu la pàgina del Departament d’Educació: XTEC-Projecte de Qualitat i Millora

Abast

L’abast del Sistema de gestió de la qualitat, tenint en compte les qüestions externes i internes, els requisits de les parts interessades i els serveis del centre és el següent:

• ENSENYAMENTS REGLATS DE CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MIG I SUPERIOR.
  • ENSENYAMENTS D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA (ESO)
  • ENSENYAMENTS DE BATXILLERAT
  • CURS PFI-PIP

El punt 8.3 de disseny o desenvolupament dels productes i serveis, no s’aplica atès que és el Departament d’Educació qui dissenya l’estructura, continguts i recursos necessaris per impartir els cursos reglats.