Sortida a l’observatori de l’Ebre

El dimarts 13, els alumnes de l’optativa de física i química de 4t ESO,  Física 1 de 1r BAT i  Física 2 de 2n BAT van realitzar una sortida pedagògica a una de les institucions científiques més rellevants de les nostres terres, l’Observatori de l’Ebre.

L’Observatori de l’Ebre (OE) és un Institut de Recerca fundat el 1904 per la Companyia de Jesús per estudiar les relacions Sol-Terra. Ha destacat en l’estudi dels corrents tel·lúrics, l’electricitat atmosfèrica, l’activitat solar i geomagnètica, la sismologia i la ionosfera terrestre.

Actualment l’OE és un institut universitari de la Universitat Ramon Llull (URL) i ha estat associat o coordinat amb el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) des de l’inici d’aquest organisme.

En la primera part de la vista, els alumnes es van distribuir en dos grups per portar a terme els tallers d’astronomia i d’òptica. Després d’un petit descans, vam acabar l’estada visitant els pavellons museïtzats astronòmic i magnètic seguint  les explicacions del Dr. Juan José Curto.