El club de programació a l’Estació Espacial Internacional

Els alumnes de 4t d’ESO del club de programació de l’institut han estat admesos a la segona fase del projecte Astro Pi. Aquest projecte, organitzat per l’Agència Espacial Europea (ESA), consisteix en el disseny i programació d’un experiment amb una placa electrònica que hi ha a l’Estació Espacial Internacional que conté sensors de temperatura, pressió, orientació, càmera d’infrarojos,… Quan els alumnes hagin acabat de dissenyar el seu programa, l’ESA seleccionarà els millors i s’enviaran a l’estació espacial per tal de provar-los i fer la recollida de dades.

Els nostres alumnes s’han proposat fer un programa que detecti la quantitat de vegetació que hi ha a determinades zones de la Terra, aprofitant la càmera d’infrarojos de la placa. Tenen fins el mes de febrer per treballar en el disseny. Els desitgem molta sort i que puguin enviar el seu programa a l’espai.