Dimarts 1 d’octubre comença el pla lector

Després de la prova pilot realitzada el curs passat només amb alumnat de 1r i 3r d’ESO, aquesta setmana vinent, dimarts 1 d’octubre, començarem el Pla lector del centre dirigit a tots els cursos i grups  d’ESO.  Cada dia d’aquest mes l’alumnat i professorat llegirem en silenci durant 20 minuts després del pati, de 11:45 a 12:05. Amb aquest projecte, que consisteix a donar un espai de l’horari lectiu al gust per llegir, es vol incentivar el plaer de la lectura en un espai relaxat i compartit.

L’alumnat ha de portar a l’aula un llibre, revista o còmic de contingut adient a la seva edat en qualsevol llengua que pugui llegir. Si a casa no se’n disposa, el poden anar a demanar en préstec a la biblioteca del centre a les hores del pati amb temps suficient.  Teniu totes les orientacions al document següent:

Presentació del pla lector 2019-2020

El nostre PLA LECTOR contempla repetir aquesta acció els mesos de febrer i maig del 2020, per tal de repartir l’activitat en els tres trimestres del curs. I per no afectar sempre a les mateixes matèries, s’ha previst que al febrer els 20 minuts de lectura tinguin lloc a la 5a hora del matí i al maig a la 6a.

Acabat el curs, farem una valoració del projecte a la qual demanarem opinió a tota la comunitat educativa per tal de prendre les decisions de millora convenients i aplicar-les els cursos següents.

Podeu trobar més informació sobre l’impuls de la lectura del Departament d’Educació a l’enllaç següent: