Periodisme crític: ‘fake news’ i actualitat

Divendres 22 de març a 4t d’ESO vam gaudir fent de reporters de Junior Report del diari La Vanguardia a la nostra biblioteca. L’Actualitat a l’aula es tracta d’un taller pràctic destinat a fomentar la lectura crítica dels diaris, ensenyar a identificar les fake news i explicar les claus de la redacció periodística.

Els alumnes van sortir de l’aula a la recerca de notícies per fer els seus propis diaris. A més de descobrir la línia editorial dels diaris que podem trobar a qualsevol quiosc, també van analitzar una notícia falsa per arribar a descobrir la veritat a partir d’un role playing. Desenvolupem el pensament crític com a recurs enfront de la manipulació informativa i les fake news.

Aquí us deixem un tastet del que vam fer.
 
Teresa Sáez
Professora Lengua castellana y Literatura
Processed with MOLDIV

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>