PROJECTE DIA DE PI

Al món anglosaxó s’acostuma a escriure primer el número del mes seguit del número del dia.

Així doncs el 14 de març s’escriu 3/14, és a dir, una aproximació de π.

D’aquí que, internacionalment, el 14 de març de cada any es consideri el “Dia de Pi”.

Enguany, per a tal ocasió, l’àmbit de matemàtiques ha proposat a l’alumnat de primer d’ESO que elaborin, per grups, un Pi-relat.

Però…. Què és un Pi-relat?

Un Pi-relat és un microconte on s’amaga el número pi, és a dir, el número de lletres de cada paraula es correspon amb les xifres decimals del número pi.

Com les xifres de pi son 3,141592653589…, en la frase que han construït la primera paraula té tres lletres, la segona una, la tercera quatre, la cinquena una, la sisena cinc…

Per la seva banda, l’alumnat de 2n ESO ha comprovat de manera experimental que  hi ha una relació entre la longitud de la circumferència i el seu diàmetre i, d’aquesta manera, ha fet una aproximació del valor del nombre .