Què són els Projectes d’Aprenentatge i Servei

Ja fa dos anys que el nostre Centre participa en els Projectes d’Aprenentatge i Servei que el Departament d’Ensenyament vol implementar als centres properament.

Nosaltres com a Centre hem vist important oferir aquesta possibilitat d’experimentar i protagonitzar
accions de servei a la comunitat. Aquestes experiències són molt enriquidores i suposen un
aprenentatge en valors i convivència que considerem bàsics en la formació i educació dels nostres
alumnes.

Aquest curs els Projectes de Servei i Aprenentatge que hem dut a terme han estat en total quatre i volem compartir les experiències dels alumnes que hi han participat.

Les ApS realitzades:

1. Ajuda pròxima a les persones. “Converses amb alumnes nouvinguts”

En aquesta ApS s’han posat d’acord l’amune/a que volia oferir el servei amb un dels alumnes nouvinguts del centre per ensenyar-li la llengua i la nostra cultura.

2. Acompanyament a l’escolarització. “Impuls a la lectura a l’escola Sagrada Família”

Aquesta ApS ha consistit en la preparació de contes i activitats per a nens dels primers cursos de
l’Escola Sagrada Família per animar-los en l’aprenentatge de la lectura.

3. Intercanvi Intergeneracional. “Acompanyament als avis de la Residència Solidaritat Dardera”

Els nostres alumnes han visitat els avis i els han preparat alguna activitat gratificant.

4. Patrimoni cultural i medi urbà. “Projecte Ciceró al MUHBA”

Seguint les indicacions del MUHBA (Museu d’Història de Barcelona) un grup d’alumnes ha preparat un itinerari sobre la Barcino romana que posaran en pràctica per al públic en general el Dia Internacional dels Museus del mes de maig d’aquest any.