Què significa ser delegat o delegada de classe?

Fa uns dies els delegats i delegades de l’ESO vam anar a l’Espai Jove La Fontana a fer un curs de formació de delegats. Ens van explicar quines eren les funcions dels delegats i vàrem fer activitats pràctiques sobre situacions que ens podem trobar als nostres centres.

Va ser molt interessant poder conèixer alumnes d’altres districtes de la ciutat amb els quals compartírem inquietuds.

La formació de representants de l’alumnat té com a objectius:

—Promoure la participació de l’estudiant en els centres educatius.
—Possibilitar que l’alumnat d’un mateix districte tingui l’oportunitat de trobar-se, adquirir eines per promoure la participació i organitzar-se a escala territorial per impulsar propostes.

La formació s’integra dins del Programa “Sortim de l’aula”, tot d’activitats i accions del CJB en què es promou la participació estudiantil de la mà de tres sindicats d’estudiants membres del Consell: l’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AEJC), l’Associació d’Estudiants Progressistes (AEP) i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC).