Un cop finalitzat EXOS, el nostre primer projecte de Ciències de 1r d’ESO, cada alumne i alumna ha compartit oralment amb els seus companys i companyes les dues coses més importants que han après individualment durant aquestes setmanes. Després d’escoltar a tothom i agrupar i organitzar les seves idees en un núvol de post-it a la pantalla, ho han resumit en un breu escrit: Què hem après? Us en deixem un petit exemple abans de preparar-nos per al proper projecte: Un passeig pel nostre sistema solar.
- En el projecte EXOS hem après a treballar en equip, a col·laborar, debatre i concentrar-nos.
- Hem après a fer servir un simulador astronòmic, hem après què és una U.A. (Unitat Astronòmica), què és un exoplaneta, les característiques d’un exoplaneta i a calcular si un planeta pot tenir vida.
- Hem après més coses sobre la nostra galàxia, què és un trànsit planetari, hem après a calcular de què es compon un exoplaneta o un planeta, calcular la seva massa i la gravetat.
- També hem après a fer servir el moodle, què fa el control-X, hem après més coses sobre satèl·lits i què és un article periodístic.
Jan Sangermán
ENHORABONA per aquest projecte tan ben preparat i on s’han explorat tantes eines per aprendre a aprendre. El contingut era complexe, així que ha estat un exercici brutal. Fantàstic bateig de Ciències a 1er d’ESO, un repte pel mestre i per els nens, que han disfrutat molt del procès.