Projecte matemàtiques amb origami

El dimecres 27 de març  va venir l’ Eulàlia Tramuns (Dipartimento di Scienze Matematiche (DISMA) del Politecnico di Torino), per fer un taller d’origami i matemàtiques a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO del nostre institut.

L’ Eulàlia ens va explicar que les matemàtiques estan presents a tot arreu, que no només són números sinó que són una manera de veure el món, és a dir, són un llenguatge.També  ens va dir que l’origami ajuda a veure aquestes matemàtiques emmascarades i que actualment aquesta tècnica s’aplica arreu del món en diferents disciplines com ara: la nanocirurgia, l’astrofísica i la impressió 3D, entre altres. A més,  ajuda a acostar el món de les matemàtiques als més reticents.

Voleu saber què vam fer? Doncs, tot plegant un paper quadrat, l’alumnat de 3r ESO va treballar les coordenades dels punts i les equacions de les rectes i el de 4t va tornar a veure les potències d’exponent positiu i negatiu. Ens va passar l’hora volant!!!

Mireu les fotos!!!!