Primer d’ESO i l’impostorus

Divendres passat, els alumnes de 1r d’ESO, a l’assignatura de Llengua catalana i literatura, van haver de fer front a un impostorus, un ésser màgic que pren la forma d’allò que ens fa més por.

Després de visionar un fragment de la pel·lícula Harry Potter i el pres d’Azkaban i de posar en comú què els havia semblat i què havien entès, els alumnes van haver de reflexionar sobre l’aspecte que adoptaria aquest impostorus si s’hi enfrontessin. Aquest concepte de la por personificada apareix també a d’altres obres literàries, com per exemple el pallasso Pennywise a It.

La descripció d’aquest ésser els ha dut feina i han hagut de plantejar-se aspectes diversos: “què és el que em fa més por?” i el més important, “com puc donar-li forma amb paraules perquè la resta se’n faci una imatge mental?”.

Per acabar, els nois i noies han hagut de barallar-se amb l’impostorus i vèncer-lo: amb l’encanteri ridiculus li han donat la volta a l’ésser terrorífic i l’han convertit, precisament, en una criatura ridícula i divertida.