Olot-Girona en dues rodes

El 9 i 10 d’octubre vam poder realitzar l’esperada sortida en bicicleta per a tots els alumnes de 2n de batxillerat!​!​

Després de cercar i valorar múltiples rutes i llocs econòmics on dormir​ i menjar​, de buscar bicicletes per a tots​ i de decidir​ entre les diferents possibilitats de transport… es va escollir fer la Ruta ​Verda ​del Carrilet des d’Olot fins a Girona, uns 58 km​ sobre dues rodes.​ El recorregut estén el seu traçat sobre l’antic tram ferroviari de via estreta que unia aquestes dues poblacions, transitant per les comarques del Gironès, la Selva i la Garrotxa.

La ruta​ va transcórrer pedalant per un sinuós camí entre paratges ​volcànics, vorejant valls de ​rius com el Fluvià i el Ter, endinsant-nos pels abandonats túnels del tren i per d’altres formats per la frondosa vegetació​, sobrepassant gorgs i ponts, travessant immensos boscos com el de les Deveses, aturant-nos a descansar en les antigues estacions de tren readaptades i fent, amb una mica d’esforç, fins i tot un Coll de muntanya, el de La Vall d’en Bas a 558 metres sobre el nivell del mar.

La sortida ha estat altament satisfactòria, per la diversió amb què l’alumnat l’ha viscuda, per la col·laboració entre ells, per la bona dinàmica que s’ha creat. El professorat acompanyant enyorarem l’energia, l’alegria i la disbauxa ordenada d’aquests dies compartits amb els i les alumnes de batxillerat.