Investigant les tendències: estudis de mercat i moda

Abans d’endinsar-se en el món del màrqueting, l’alumnat de 1r de batxillerat que cursa la matèria d’Economia de l’empresa va tenir l’oportunitat d’assistir a la xerrada que va impartir Úrsula Uría, responsable de la prestigiosa agència d’investigació de tendències Nelly Rodi a Espanya. L’acte va tenir lloc a la seu de Gratacós a Barcelona. La sra.Uría va explicar el procés de producció que segueix la moda en el tèxtil. Des de la tria del color, del teixit, dels patronatges fins a la distribució del producte a nivell mundial. En aquests moments, ja estan treballant amb la col·lecció primavera estiu del 2020. En la xerrada es van donar a conèixer les quatre tendències que influiran a l’estiu de 2019.

Tenint en compte els corrents socials, econòmics i culturals globals que incideixen en el consum de moda, a partir dels estudis de mercat que han fet, han pogut segmentar els diferents tipus de consumidor que preveu la demanda a nivell mundial. Es va posar de manifest la influència del cine, la música, la política… en el món de la indústria tèxtil. Pot ser que una pel·lícula de la Sofia Coppola sigui un punt de referència per a la moda…? Si puja el preu de petroli no es faran tants teixits amb licra i es potenciarà el cotó?

El 70% del mercat mundial del tèxtil i la moda es guia pels pronòstics d’aquesta agència.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>