A segon de Batxillerat hem acabat la lectura d’Aigües encantades (1925) de Joan Puig i Ferreter. Hem fet una lectura col·lectiva i dramatitzada a classe, hem creat una pàgina web sobre el context cultural que envolta l’obra, que us convidem a visitar en aquest enllaç i hem debatut a l’entorn de la protagonista: Cecília.
Cecília, una heroïna rebel
Aigües encantades és una obra de teatre amb personatges antagònics que col·lisionen entre ells per les seves idees. La Cecília és l’heroïna del drama: una jove impetuosa que planta cara a un pare despòtic i a un entorn social intolerant i retrògrad. La Cecília, que estudia per ser mestra, creu fermament que només el coneixement i l’educació salvaran la Humanitat.
Darrere l’estela d’aquest mític personatge femení, hem plantejat una activitat final consistent en un debat sobre l’esperit crític, entès aquest com la capacitat d’anàlisi i reflexió per anar-nos formant una opinió pròpia dels problemes del món, immergits com estem en la sobreinformació, les fake news, la pressió consumista o els “relats” de la política.