Aprenent economia fent avions de paper

A la classe d’Economia hem estat treballant diferents conceptes vinculats a la producció empresarial. Vam estar pensant si nosaltres podríem ser capaços de produir algun bé. Per fer-ho fàcil, vam considerar un bé que tingués una primera matèria al nostre abast i que es pogués fer en poc temps. Sí! Ja ho teníem, faríem avions de paper!

Vam usar diferents tecnologies, vam anar provant d’incrementar el nombre d’alumnes que feien avions (treballadors). L’important era entendre que, a mesura que incrementàvem el nombre de treballadors, incrementava la producció total, mitjana i marginal dels avions de paper. Ens vam adonar que no era tan senzill… Com és que no es notava en l’increment de producció que anàvem augmentant el nombre d’alumnes? Hauríem de canviar alguna cosa…? Vam decidir dividir el treball, els alumnes s’especialitzarien en algunes fases del procés. Estàvem perfeccionant el mètode. Arribaríem al nivell òptim de producció? Vam concloure que els alumnes que havien elaborat avions de paper des de l’inici de l’experiment anaven més ràpid que els que s’anaven incorporant i que, fins aleshores, només havien estat observadors. De fet, vam ser capaços d’extreure, a partir de la nostra experiència, moltes conclusions en relació amb aquests continguts. Quina manera tan senzilla d’entendre una cosa que sovint sembla complexa.

Gràcies a l’Èric Olmo (alumne de 1r de Batxillerat B) pel seu muntatge audiovisual.