Viure a la Prehistòria

El passat 25 de febrer l’alumnat de 1r d’ESO va viatjar fins a l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà) per participar en diverses activitats vinculades al projecte “Viure a la prehistòria” que, impulsat per l’àmbit de ciències socials, s’està duent a terme aquests dies.

Seguint un recorregut cronològic vam poder visitar la Cova de la Font Major, que ha estat ocupada pels nostres avantpassats des de l’època paleolítica. Casualment, fa poc que s’hi ha localitzat més d’un centenar de gravats que fan de la cova el santuari prehistòric més antic de Catalunya. I vam tenir la sort de ser dels primers de veure’ls!

En acabar aquesta visita vam poder visitar una reproducció de tres cabanes que formarien un petit assentament neolític. Allà s’hi va dur a terme un taller d’excavació que va permetre als alumnes tenir un primer contacte amb la metodologia emprada en la investigació arqueològica.

Tot plegat, un dia molt ben aprofitat, com podreu comprovar a les fotografies!