Parlem llengües o dialectes?

Els dies 7 i 8 de març ha tingut lloc la tercera conferència del projecte d’aprenentatge i servei que comparteixen la Universitat de Barcelona i el nostre centre; iniciativa impulsada des de la Coordinació Lingüística de l’institut.

La conferència, desenvolupada amb un gran rigor acadèmic i eloqüència a càrrec de Laura Gonzàlez, alumna de quart curs del grau de Filologia catalana i orientada a l’alumnat de 2n de Batxillerat, ha tractat sobre la variació i diversitat lingüística de la llengua pròpia. Mitjançant l’exposició que se’n va fer, l’alumnat ha obtingut un bon panorama sobre les diferents variants dialectals del domini lingüístic del català, així com el paper necessari de la llengua estàndard per mantenir-ne la unitat.