Literatura fantàstica: evasió o subversió?

El divendres 18 de novembre l’Àmbit de Llengües i literatures i la Coordinació lingüística han donat el toc d’inici al cicle de conferències de caire acadèmic per alumnat de Batxillerat, que formen part del projecte d’aprenentatge i servei que promou la Universitat de Barcelona, i del qual el nostre institut participa.

La primera de les conferències sota el títol “Literatura fantàstica: evasió o subversió” duta a terme per dos magnífics ponents, Alejandro Ponce i Robert Casajuana, el quals són estudiants del Grau d’Estudis literaris, ha estat tot un èxit. D’una manera força entenedora ens han acostat a l’horitzó literari on destriar veritat de versemblança i han afavorit el debat sobre si el gènere fantàstic s’havia de contemplar encara com un gènere literari menor, malgrat comptar amb fenòmens literaris com Harry Potter o els Jocs de la Fam, que han revolucionat el panorama llibresc contemporani.

En definitiva un luxe de xerrada que encara ha lluït més gràcies a les brillants intervencions del nostre alumnat d’Humanitats i la seva estupenda actitud.