“In memòriam, la lleva del biberó”: quan el teatre abandona la ficció i es converteix en veritat

El dimecres 2 de novembre es va encentar el cicle del Club de Teatre, organitzat per l’Àmbit de llengües i literatures, en què participen una vintena d’alumnes de Batxillerat que cursen les matèries humanístiques de Literatura.

L’obra amb què s’ha estrenat aquesta exitosa activitat ha estat “In memòriam, la lleva del biberó”; escrita i dirigida per Lluís Pasqual i que és una reeixida producció del Teatre Lliure.

La peça teatral és  un acostament magnífic, potent , rigorós i commovedor a un dels episodis més terribles de la Guerra Civil Espanyola [1936-39]: la lleva d’adolescents enviats a morir a la primera línia del front de l’Ebre. Extraordinària, necessària funció, d’aquelles que no s’obliden. Un document, entre testimoni i homenatge, que ha emocionat i ha agradat moltíssim el nostre alumnat en apropar-los a l’horror d’una guerra les ferides de la qual encara no han cicatritzat.

Una representanció que supera la simple admiració del treball escènic i que colpeix amb duresa el cor del pati de butaques i que impossibilita la indiferència davant la cruesa que mostra.