“Els mercats poden mantenir la seva irracionalitat més temps del que nosaltres podem mantenir la nostra solvència.” (John Maynard Keynes)

L’Àmbit de Matemàtiques i Economia va organitzar el proppassat divendres, 24 de març, una sortida  al centre del mercat de valors a Catalunya: La Borsa de Barcelona. L’alumnat de la matèria Economia de l’empresa de 2n de batxillerat va poder veure el funcionament de l’oferta i la demanda de les accions de les empreses que constitueixen l’ÍBEX 35.

En temps passats funcionava la contractació verbal, però des de fa gairebé 25 anys la Borsa de Barcelona gaudeix d’un nou sistema de contractació electrònic. Des d’aleshores aquesta institució, situada en ple centre econòmic i financer de la nostra ciutat, disposa d’una superfície de més de 4.000 metres quadrats, des dels quals els membres de la Borsa de Barcelona presten serveis de contractació i d’informació sobre tots els mercats nacionals i internacionals per facilitar-hi l’accés a tots els col·lectius interessats: empreses, entitats financeres, inversors…

Els alumnes van quedar aclaparats per les pantalles que hi havia i pel munt d’informació econòmica que s’anava publicant en segons. Van poder copsar que, rebre informació en temps real, tant de mercats nacionals com internacionals, ajuda l’inversor a prendre una decisió de compra o venda. Tot i així, l’inversor pot guanyar o perdre si el preu ha pujat o ha baixat massa ràpidament. Com veieu, l’inversor ha d’assumir riscos, una tasca que no sempre és fàcil.

Atès que no ens van deixar fer fotografies a l’interior de la institució, us deixem un enllaç per si voleu veure com és de dins: Interior Borsa de Barcelona.