Compartir idees: la universitat va a l’institut

La Coordinació Lingüística i per a la cohesió social ha impulsat la participació del centre en el projecte d’innovació docent Compartir idees: la universitat va a l’institut, que lidera la Universitat de Barcelona.

Compartir idees és un projecte d’aprenentatge servei en què els i les estudiants de graus o màsters d’aquesta universitat, per parelles, preparen conferències-taller sobre temes d’interès relacionats amb els estudis que s’imparteixen en centres de secundària. El projecte està impulsat pel grup ApS(UB), format per un equip interdisciplinar de professorat de distintes facultats.

Enguany al nostre centre i al llarg del del curs tindran lloc quatre conferències centrades en l’àmbit literari i lingüístic en col·laboració amb la Facultat de Filologia destinades a l’alumnat de Batxillerat, amb l’objectiu de promoure els estudis humanístics i obrir nous horitzons de coneixement.

En tots els casos, es tracta de compartir coneixement i conversar sobre un tema que la universitat treballa i que pot ser de relleu  per a la formació de l’alumnat de secundària. Les conferències seran les següents:

• Barcelona, una construcció literària
  • Literatura fantàstica: evasió o subversió?
  • Parlem llengües o dialectes?
  • Què podem saber del nostre passat lingüístic a través del present?

Esperem que siguin tot un èxit i que d’aquesta relació que ens uneix a l’alma mater universitària en sorgexin nous projecte i col·laboracions.