Un Hamlet sensacional:”Morir, dormir, qui sap si somiar!”

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els membres Club de Teatre de Batxillerat, impulsat des de l’Àmbit de Llengües i amb el suport del Teatre Lliure, han gaudit de la segona representació que s’ha programat per aquest curs escolar: Hamlet de William Shakespeare.

El muntatge que aquest mes d’abril es presenta a la seu de Gràcia d’aquesta institució teatral, sota la direcció de Pau Carrió i amb un excels Pol López en el paper de Hamlet, ha estat lloat per la crítica com la millor producció teatral de la temporada a la ciutat. Us convidem que llegiu alguna de les crítiques que s’han publicat recentment.

El gran antiheroi shakespearià arriba al Lliure per posar a prova, un cop més, la seva incontestable i contemporània profunditat humana. Sense Shakespeare no som res. Sense Hamlet, no som ningú.

En paraules del director: “Què ens passa? Per què aguantem la burla d’aquests temps, l’abús dels opressors, els insults dels superbs, l’amor menyspreat, la lentitud de la justícia, la poca vergonya del qui mana o la violència dels indignes contra el mèrit pacient? Cal desenterrar més actes corruptes? O encara queda terra que els tapi als nostres ulls? Ens calen proves més sòlides? És la consciència qui ens fa covards a tots i fa que els colors naturals de la nostra determinació es tornin pàl·lids sota l’ombra del pensament i que les grans causes i els objectius més elevats, amb tanta reflexió, es desviïn del camí i perdin el nom d’accions? La por ens frena? Som prínceps a Elsinor? Som o no som?
Som, potser parlo de la meva generació, conscients de la putrefacció del regne, de la corrupció dominant, sabem que es pot somriure i ser un canalla al mateix temps. Com en una presó, no trobem la sortida, i totes aquestes coses ens fa sentir indignats i desconcertats alhora. Ens preguntem què hem de fer. Voldríem articular respostes i accions encertades contra tot això. I quan ens aturem per estudiar com fer-ho, una vegada i una altra topem amb contradiccions que no sabem superar. No sabem resoldre amb determinació el nostre paper, perquè ja no ens creiem aquesta tragèdia de venjança. Som Hamlet.”

Com podem observar hem gaudit d’una obra d’alçada, d’un luxe per a l’espectador, d’una delícia literària amb un discurs rotund i actual, que ens sacseja i ens ha atorgat la possibilitat d’homenatjar el més gran autor dramàtic de la literatura universal en el 400 aniversari de la seva mort. Si voleu estar informats i reflexionar sobre la seva poètica saber més només cal que feu un clic i trobareu un munt d’articles per ampliar el vostre coneixement.