Estada a l’empresa: la realitat del món laboral a l’institut

L’àrea d’Economia de l’àmbit didàctic de Matemàtiques del centre promou i lidera la matèria optativa de Batxillerat d’Estada a l’empresa, que té com a objectiu fer conèixer a l’alumnat la realitat del món laboral.

Durant l’estada, l’alumnat pren contacte amb un camp professional vers el qual se sent motivat i, així, pot enfocar millor el seu projecte de futur, acadèmic i professional. La matèria ofereix a l’alumnat la possibilitat de conèixer l’estructura organitzativa d’una empresa i permet posar en pràctica un seguit de procediments, habilitats i actituds generals que són indispensables per a la bona adaptació de l’alumnat al món laboral futur (assistència, puntualitat, curiositat, creativitat, afany de superació, capacitat de treball individual i en grup, etc.).

Al nostre centre  l’han cursada els següents alumnes de Batxillerat, els quals ens comenten com ha estat de profitosa i satisfactòria l’experiència:

“Aquestes pràctiques ens han ajudat a entendre el funcionament del món laboral i la responsabilitat que comporta.”

• Roger Aubià: AUREN; empresa dedicada a l’auditoria i temes jurídics.

“Si aprofites les pràctiques, la qualificació que t’atorgaran serà bona i la teva qualificació mitjana del Batxillerat en sortirà molt beneficiada.”

• Ferran Navarro: IURISDOC; empresa especialitzada en marquèting digital i el disseny de pàgines web.

“Un cop fas l’estada a l’empresa, t’adones de l’esforç que fan els pares quan arriben de la feina cansats.”

“Tothom diu que mai s’oblida la primera feina, ara entenc el motiu.”

“A banda de divertir-nos també vam poder aprendre coses sobre biologia, i com que els dos volem fer aquest grau ens ha anat molt bé.”

• Adriana Sánchez: EMB GRÀCIA; escola bressol municipal:

“Considero molt útils les pràctiques, perquè m’han ajudat a decidir què era el que realment m’agradava i volia estudiar després del Batxillerat.”

“Personalment, recomanaria fer unes pràctiques a una empresa per tal de veure si realment a la vida real t’agrada allò que has pensat estudiar.”