Els camins de la memòria de Catalunya

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El dimecres 3 de febrer l’alumnat de 2n d’ESO va fer una visita al Museu d’Història de Catalunya. L’activitat ha estat organitzada per l’Àrea de Geografia i Història de l’Àmbit de Ciències Socials del centre.

El recorregut per les sales d’aquesta institució se centrà en la secció medieval, per tal de consolidar alguns coneixements treballats a l’aula com ara: Carlemany i la Marca Hispànica; Guifré “El Pelós” i la independència dels comtats catalans; les característiques del feudalisme; la revolució urbana de la Baixa edat mitjana i la vida a les ciutats al s. XII; l’expansió de la Corona d’Aragó per la Mediterrània, entre d’altres continguts.

Una bona part de l’estona es va esmerçar en la pràctica lúdica d’un joc de rol, dissenyat perquè l’alumnat entengués el funcionament dels diversos estaments socials d’aquesta època, les interaccions que es donaven i llurs conseqüències. Aquesta segona part va agradar molt als nois i noies, perquè els acostava d’una manera molt dinàmica i atractiva a l’època que era objecte d’estudi.