Xerrada “Detectem terratrèmols”

Dimarts 17 de novembre va venir a l’institut l’investigador científic de Geociències del CSIC, Jordi Díaz Cusí, que l’any passat va cedir un sismògraf al centre per a la divulgació científica i per a fer un estudi de l’activitat sísmica registrada a diferents punts de Barcelona.

Els alumnes de ciències de la terra han pogut repassar de manera pràctica com interpretar sismogrames i veure els senyals detectats pel sismògraf de la Sedeta i com se’n podien deduir les hores en les que els alumnes pujaven i baixaven les escales del centre, per exemple.

També han pogut observar l’impacte que han tingut els diferents períodes de confinament del 2020 (primavera i tardor) en el soroll habitual de la ciutat, i com això permet detectar terratrèmols, tan de terres llunyanes com de Catalunya mateix.

S’ha fet una valoració positiva de l’activitat i als alumnes els ha agradat poder veure exemples de casos reals, curiosos i impactants de terratrèmols i saber que fins i tot des del mòbil es pot detectar activitat sísmica.