Vivim el patrimoni industrial: una fàbrica d’emocions

El dimecres 14 de desembre l’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una sortida pedagògica al Museu de la Colònia Vidal de Puig-reig [Berguedà], organitzada per l’Àmbit de Ciències Socials.

El Museu de la Colònia Vidal és l’aposta per reviure el passat en la pròpia pell. Des de l’any 1995 el museu explica com eren la vida i el treball en una colònia tèxtil als inicis del segle XX. Una extensa passejada per la colònia Vidal els ha servit per mostrar, a través d’espais com l’escola, la fàbrica o els habitatges, la realitat d’un moment històric de cabdal importància per la història contemporània del nostre país i la seva industrialització.

Aquesta visita per al nostre centre té un significat molt especial, en tant, que la Sedeta també havia estat una antiga fàbrica tèxtil. Des d’aquesta òptica aquesta activitat ens ajuda a interpretar els nostres espais habituals de convivència i treball.