Rememorant tradicions i explorant espais literaris a Salamanca

El dia 24 d’abril l’Àmbit de Llengües i literatures ha donat el tret de sortida al viatge literari a la ciutat de Salamanca per a l’alumnat de la matèria Literatura universal del 1r de Batxillerat.

De bon matí ha tocat anar a l’aeroport i agafar el vol amb destí Valladolid. D’allí en autobús ens hem encaminat a la capital “charra”, que ens ha donat la benvinguda en un dia molt assolellat i, sobretot, i festiu. Perquè en ser avui el següent dilluns a la Setmana Santa se celebra en aquesta ciutat la tradicional festa del “Lunes de Aguas. Una celebració datada al Renaixement, que tancava el període d’abstinència de la Quaresma i oferia de nou temps de diversió als estudiants.

Avui dia la gent de Salamanca, i nosaltres amb ells, la celebren anant a menjar el tradicional “hornazo” a la vora del riu Tormes. En un aplec multitudinari del qual nosaltres hem tingut la sort de gaudir.

Durant la tarda l’alumnat ha dut a terme una intrigant i misteriosa gimcana literària per la ciutat. Amb l’ajut d’una sèrie de pistes han hagut de descobrir alguns dels espais, personatges i autors literaris que la ciutat i la seva universitat han proporcionat a les lletres hispàniques. Indrets com ara el Huerto de Calixto y Melibea; el pont sobre el riu Tormes del Lazarillo; la Cueva de Salamanca d’un dels entremesos de Cervantes; la casa d’Unamuno o el cafè preferit de Gonzalo Torrente Ballester n’han estat alguns exemples.

Un dia divertit, però sobretot farcit de contingut que ha estat una delícia per als nostres alumnes.