Dels temps en què la por i la fam es feien companyia

El dilluns 6 de març l’alumnat de 2n de Batxillerat va realitzar una visita al refugi antiaeri de la plaça del Diamant [Gràcia].

L’activitat, organitzada per l’Àmbit de Ciències Socials en el marc de la matèria d’Història d’Espanya, tenia com a objectiu mostrar a l’alumnat el patiment que van suposar per a la població, els bombardejos que van ploure sobre Barcelona en el transcurs de la Guerra Civil  [1936-39].

Una contesa que encara perviu en la memòria de la nostra gent gran i que va obrir la porta a quaranta anys de repressió i de dictadura militar comandada pel general Franco.

Uns temps convuls i violent el qual ha donat lloc a nombroses composicions i obres literàries, d’entre les quals destaca la novel·la La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda; obra que és enguany de lectura obligatòria en aquest curs de Batxillerat a la matèria Llengua catalana i literatura.