Dinar grecoromà 2016: ”Ab Ovo usque ad mala” [Des dels ous fins a les pomes]

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El dia 10 de juny des del Seminari de Cultura Clàssica de l’Àmbit de Llengües i literatures, per tal de cloure el curs de les matèries de Llatí i Grec de Batxillerat, s’ha organitzat un dinar grecoromà a la biblioteca del centre.

Amb l’ambientació d’una música ad hoc s’han anat presentant els plats preparats pels alumnes, des dels aperitius [gustatio] fins a les postres [secunda mensa].

Hem pogut degustar la famosa salsa garum; uns ous de guatlla deliciosos; l’olivada amb pa; la truita amb pebre i mel; els dàtils amb pinyons; el púding cartaginès i d’altres plats extrets del famós receptari romà d’Apici.

Hem regat els plats amb most, a falta de l’hidromel i hem brindat tots junts dient: “plurimam salutem” per aquest curs que s’acaba.

Els alumnes han pogut constatar que moltes de les receptes actuals de la nostra cuina catalana són hereves de la cuina antiga grega i romana.

Prosit! [que aprofiti]