Club de Teatre: Maria Estuard de F. Schiller “En el meu final hi ha el meu principi”

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

L’11 de maig va tenir lloc la tercera i darrera sortida al teatre per a l’alumnat Batxillerat que participa de l’activitat “Club de Teatre”, que organitza l’Àmbit de Llengües i lliteratures del centre en col·laboració amb la Fundació Teatre Lliure.

Després d’haver assistit enguany a les representacions de “El alcalde de Zalamea” de Calderón de la Barca i de l’excepcional “Hamlet” de Shakespeare, certament, el gaudi que ha suposat la vivència del drama romàntic de “Maria Estuard” de Schiller, sota la direcció de Sergi Belbel, ha estat el colofó d’aquesta activitat, que tan bona acollida en l’alumnat. De fet, aquest club d’amants de la cultura i les arts escèniques ha estat conformat aquest curs per quasi trenta alumnes.

Pel que fa a l’obra, que encengué les emocions i arrencà sonors aplaudiments en el nostre alumnat, segons paraules del seu director: “Maria Estuard és, sens dubte, una de les obres més emblemàtiques de Schiller i del teatre romàntic alemany, que s’escamparà per tot Europa en la primera meitat del segle XIX. Dues reines  [Maria I d’Escòcìa i Isabel I d’Anglaterra] que pertanyen a dues nacions que comparteixen un mateix territori. Que representen dues maneres d’entendre el món, dues religions diferents, dues actituds davant la vida, la política i el poder. Però també davant l’amor i els sentiments. Perquè quan totes dues es troben enfrontades, no deixen de ser, malgrat tot, i d’aquí la grandesa de l’escena i, per extensió, de tota l’obra, “tan sols dues dones cara a cara” […] La famosa “batalla de reines” serveix a l’autor per realitzar brillants reflexions sobre la política, l’art, la religió, la justícia i les principals convulsions socials que agiten l’Europa de principis del segle XIX de la mateixa manera que ho feien a la segona meitat del XVI. Malauradament, encara ara, en ple segle XXI, i com comprovareu d’aquí a uns instants, algunes d’aquestes reflexions són plenament vigents.”

Com que es pot ben dir, que a banda de la indiscutible qualitat de les obres programades al club, l’èxit de participació i el grau de satisfacció dels nois i noies de Batxillerat ha estat sensacional, des de l’Àmbit de Llengües i literatures ja s’està rumiant la nova proposta per al curs vinent, la qual esperem que sigui tan reeixida com enguany.