Relaxacions i bols de quars.

Aquest any acadèmic 2020-21, continuarem (dins de les condicions que permet la nova situació educativa) amb el projecte vinculat a un dels exercicis que ja es realitzava en el projecte Relaxacions i Visualitzacions Creatives a l’Aula (àmbit artític) anomenat So: campanes i bols. En aquest exercici es feia sonar un bol de quars, tres campanes i diferents bols de metall tibetans amb l’objectiu principal, encara vigent, d’ajudar a desenvolupar l’atenció, l’escolta i la percepció en general mitjançant la respiració i l’observació d’un mateix en intentar notar les diferents vibracions harmòniques dels bols i el seu efecte en el cos i les emocions (Vegeu comentaris d’alumnes).

Desenvolupant aquesta part com un projecte autònom, es pretén aprofundir i treballar de forma més conscient les possibilitats que dóna tot l’àmbit del so i el quefer amb freqüències i vibracions produïdes pels bols de quars. Per aconseguir-ho, hem comprat un conjunt de bols amb diferents notes i materials (només quars i quars amb altres minerals -els de color-) i ens hem format en aquest camp realitzant els cursos que ofereix Anima Quars, referent professional que té més de 20 anys d’experiència i coneixement.

Informació bàsica:
Vibració i bols de quars.
Bols de quars (o Biosònics)
Beneficis i efectes dels bols de quars.
Alguns aspectes que treballem:
Ressonàncies vibracionals en el cos.
Ressonàncies vibracionals en les emocions.
Freqüència d’ona. Greus/aguts.
Temps de freqüència. Connexió amb freqüències més lentes i amb freqüències més ràpides.
Textura. Fluïdesa/ones i ritme polsant/campanes.
Percepció d’efectes de moviment ascendent i descendent.
Mida del bol, material i color.
Notes musicals i harmònics.
Proporció, geometria i intervals.
Harmonia. Intervals de quartes, quintes i octaves.
Diàleg. Intervals emocionals.
Desbloquejos i eliminació de la tensió. Intervals de moviment.
Binaurals. Equilibratge dels dos hemisferis cerebrals.
Relaxacions i meditacions amb concerts de quars.
Interpretació i traslació d’un tema musical o un concert amb bols de quars a obra artística.
Composicions musicals i composicions artístiques.
Més informacio:
Pitàgores i l’escala temperada.
Geometria, color i so.

Intervals i acords dels nostres bols:

Enllaç al bloc (clica).

Notícies: Vibracions a l’aula.