Projecte d’Innovació de FP

Projecte d’innovació del Departament de FP. Aprenentatge actiu basat en projectes.

Us fem unes línies d’un projecte molt interessant  que portem entre mans al Departament de FP del nostre institut. Es tracta d’un  projecte d’innovació metodològica  que fomenta el treball per projectes intermodulars, incidinten les competències transversals i  amb una col·laboració interdepartamental.

Al projecte participen  2 centres de Catalunya: el nostre (Institut La Romànica de Barberà del Vallès),  (Institut Pompeu Fabra de Badalona) i un centre del País Valencià (IES Doctor Peset i Aleixandre de Paterna) i on intervé una empresa puntera del sector de fabricació de principis actius farmacèutics. El projecte s’ha presentat al Ministeri com a Projecte Innovació a l’espera d’una possible subvenció que permetrà poder obtenir recursos per als cicles formatius. Tot i què no saben si rebrem la subvenció, nosaltres hem començat a treballar igualment amb molta il·lusió.

L’empresa MOEHS IBÉRICA, fabricant de principis actius per a la indústria farmacèutica i/o especialitats farmacèutiques de diferents presentacions facilitarà els principis actius i les matèries per a la síntesi, així com les especificacions de producte.

L’alumnat dels cicles de Fabricació de Productes Farmacèutics, Biotecnològics i Afins   farà la síntesi i simularà una empresa, posteriorment escalant a nivell industrial el treball de laboratori. L’alumnat dels cicles de Laboratori d’Anàlisi i control  de qualitat farà les anàlisis corresponents. En acabar es farà un estudi intercomparatiu dels resultats de laboratori comparant amb el valor de referència de l’empresa.

Els professorat implicat ja ha començat a fer treballs de síntesi prèvia per ajustar condicions de treball i el nostre alumnat ja està creant la documentació  necessària per començar a definir el projecte i desitjant posar-se la bata ja. És un treball actiu basat en l’aprenentatge en base a projectes ABP.

Afrontem aquest repte amb molta il·lusió com un projecte d’innovació  part del projecte de centre.

Salutacions cordials

COORDINACIÓ COMISSIÓ INNOVACIÓ FP