Retransmissió en streaming del CatSkills 21 de Laboratori d’Anàlisi Químic

El divendres 9 d’abril a partir de les 10:00h dos alumnes del nostre institut, Joel López i Claudia Pérez, participaran a la Competició de Catalunya de Formació Professional, CatSkills, a la categoria de Laboratori d’anàlisi químic.

Podreu seguir la competició en directe per YouTube:

DESCRIPCIÓ GENERAL DE LA PROVA

Un tècnic i/o analista de laboratori ha de planificar i organitzar els processos d’anàlisi. Aplicar tècniques i mètodes de presa de mostres, d’anàlisi i mesura, seguint les funcions d’inspecció i els procediments establerts per tal de realitzar les anàlisis de primeres matèries, productes semielaborats i productes acabats. Actuant sempre sota normes de bones pràctiques de laboratori, de seguretat personal i mediambiental.

CONTINGUT DE LA PROVA

La prova serà una mesura de les destreses dels participants en el treball de laboratori, des de la lectura i comprensió d’un procediment de treball, passant per la planificació de les tasques, la realització de les mateixes, el registre de tot el procés d’anàlisi, fins a la mesura i tractament de les dades adquirides per l’obtenció d’un resultat contrastable. Per poder demostrar les competències en el treball en el laboratori s’aplicaran tant tècniques d’anàlisi clàssica com instrumentals, podent fer ús, si s’escau, d’assajos físics i fisicoquímics que ajudin a la caracterització de l’analit objecte d’anàlisi.

La prova consisteix en demostrar les competències professionals del cicle formatiu:

Bloc 1

Preparació de la mostra i les dissolucions que s’escaiguin.

Bloc 2

Ús de tècniques analítiques clàssiques i instrumentals. Assajos fisícoquímics.

Bloc 3

Seguiment de les normes de seguretat al laboratori. Enregistrament de dades a la llibreta de laboratori.Planificació i realització de tasques.

Bloc 4

Expressió i tractament dels resultats analítics.

CENTRES PARTICIPANTS

Institut Escola del Treball de Barcelon