Servei Comunitari

L’ impuls del servei comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria és una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic.

És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte on l’alumne posa el seu coneixement i competències al servei dels altres. Aprèn a ser un ciutadà des de la pràctica.

Els nostres projectes i el lloc o entitat en què tenen lloc (en claudàtor) són,

• Aprenem junts [Escola El Turó]. El nostre alumnat participarà d’activitats d’aprenentatge a partir de grups interactius que fan a totes les aules de P3 fins a 6è. La tasca dels i les nostres alumnes (per parelles) serà ajudar a dinamitzar aquests grups interactius mentre fan l’activitat.
  • Agents Comunitaris. [Ajuntament de Montcada – Espai Jove Can Tauler]. Es vol ormar als joves participants com a agents comunitaris i d’acollida, per tal de que puguin desenvolupar accions de caire individual o bé grupals, en l’àmbit de la interculturalitat, convivència i acollida a altres joves nouvinguts. L’actuació consisteix en una formació amb una metodologia molt dinàmica i participativa, de la que s’espera per una banda que els joves es sensibilitzin amb qüestions d’interculturalitat i acollida, i per altra banda s’engresquin en dissenyar i posar en marxa accions comunitàries.
  • Aprenem junts (Aula d’Acollida). [Institut La Ribera]En aquest cas, el Servei Comunitari el desenvoluparem excepcionalment al mateix institut amb la idea de reforçar i donar suport a la feina que es realitza des de l’Aula d’Acollida. A partir de l’aprenentatge entre iguals, els i les alumnes que realitzaran el servei seran a l’hora receptores del mateix servei. Està enfocat als i les alumnes nouvingudes al centre i que van a l’Aula d’Acollida per aprendre la nostra llengua, que durant les tardes dels dilluns i dimecres tindran el suport de companys i companyes de 4t que els ajudaran a reforçar la llengua a partir d’activitats, jocs, cançons i conversa. Per tant hi haurà alumnes de 4t que faran la tasca d’ensenyar i alumnes de 4t, els d’Aula d’Acollida, que seran els qui rebran aquest servei.

Tots ells són per estudiants de 4t de l’ESO i es desenvoluparan entre el 2n i 3r trimestre del curs acadèmic actual.