ESO

Des del menú de l’esquerra podreu accedir a explicacions més específiques de cada àmbit. Desplegueu el menú d’ESO i podreu veure alguns exemples de com treballem a l’aula. Hem intentat posar-vos per escrit algunes de les coses que ens hagués agradat explicar en directe. Benvinguts i benvingudes!

L’educació secundària obligatòria (ESO) comprèn quatre cursos acadèmics. Estructurem l’etapa entorn dels diferents àmbits que portaran l’alumnat a assolir les competències que necessiten per poder continuar els seus estudis postobligatoris.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu que els ha tocat viure. Un currículum per competències significa ensenyar per aprendre i seguir aprenent al llarg de tota la vida. Esdevenir “competent” implica fer-se conscient que el procés d’ensenyament i d’aprenentatge té un recorregut que va més enllà de l’escolaritat obligatòria.

Competències Digitals

Cada àmbit de coneixement contribueix a adquirir aquestes competències bàsiques i, a la vegada, inserim les competències d’àmbit digital a cadascun dels àmbits. Les aules virtuals del centre (Moodle i Classroom) formen part del nostre projecte i ajuden a guiar l’alumnat en aquest procés. És per això que a partir de 3r d’ESO, cada alumne/a disposa del seu propi ordinador portàtil, cedit i controlat per l’institut i per a ús exclusiu per a tasques acadèmiques. L’alumnat de 1r i 2n d’ESo no diposa d’ordinador portàtil però sí que ha de treballar sovint amb un ordinador a casa.

No dubteu contactar amb nosaltres si us quedeu amb dubtes: consultes@lallauna.cat