Obra Final’19 dels alumnes de 2on de CFGM Terrisseria

Divendres 7 de juny  es va inaugurar  l’exposició Obra Final’19 dels alumnes de 2on de CFGM Terrisseria a la sala La Peixera del Terracotta Museu de La Bisbal d’Empordà. Un any més recollim els fruits de la col·laboració entre l’Ajuntament de La Bisbal d’Empordà, l’Associació de Ceramistes de La Bisbal, i el Departament d’Educació en forma d’exposició col·lectiva dels alumnes del cicle. En la mostra veiem el camí que cada u ha anat traçant segons els seus interessos, marca el final d’una primera etapa formativa i és també l’inici d’una nova trajectòria artística que s’endinsa cap llenguatges propis.Obra Final.19 és un projecte d’investigació vinculat a un treball personal que s’ha desenvolupat al llarg del curs on l’alumnat expressa la capacitat d’integrar i aplicar els coneixements, destreses i habilitats de les arts plàstiques adaptades al camp de la ceràmica.
En aquesta ocasió presentem l’obra dels alumnes de segona promoció (2017-19): Sarai Aleman,  Laura Arias, Natalia Bonilla, Queralt Castillo, Fran Gutiérrez, David Pedregosa, Míriam Seguí. Hi podem trobar des de la investigació de pastes o esmalts, a tècniques decoratives o d’il·lustració, passant per la construcció de nines articulades o pel món del grafitti, sempre des de la mirada única i personal.  Les obres són coherents amb una sensibilitat artística i un disseny propi que defineix a cadascun dels seus autors i busquen la qualitat sense deixar enrere el concepte creatiu i original.
Tots ells han viscut la ceràmica dia a dia des de les instal·lacions del Terracotta Museu, aquest contacte permanent amb els diferents àmbits de la ceràmica els permet descobrir nous horitzons i ampliar la seva visió artística.
Obra Final.19 mostra els projectes de 7 artistes novells que, amb tècnica i creativitat, ens transmeten la seva passió per la ceràmica. No és només l’obra artística d’aquests nous creadors, sinó també un reflex del seu aprenentatge, de la seva personalitat i del seu talent. Gaudint d’aquesta exposició fresca i genuïna podem intuir allò que en un futur poden arribar a ser: la nova generació de ceramistes bisbalencs!

Aquí podeu veure la Notícia a TV Costa Brava del mateix divendres.