Certament de Lectura en Veu Alta (SSTT TTEE Educació)

El passat 14 de març, una colla d’alumnes de l’Institut van participar en la primera fase del Certamen de Lectura en Veu Alta a la Sala d’Actes dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre de Tortosa.

• En la categoria Corsaris va participar-hi l’alumna Lina El Allati (1r ESO). I l’Abril Pujals (2n ESO), com a suplent.
  • En la categoria Tropa de Corsaris van participar-hi tres alumnes: Jacob Bladé (3r ESO), Nara Ballber (4t ESO) i Biel Serres (4t ESO). I Nikoli Gaidar (4t ESO), com a suplent.

El projecte té la missió de promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta. Els alumnes van haver de llegir un fragment d’un llibre davant d’un jurat durant un minut aproximadament.

Jacob, Nara i Biel s’han classificat per a la Final Terres de l’Ebre que se celebrarà el proper 7 de maig a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa. Enhorabona i molta sort!

Premi Tastets 2024

El passat dissabte 13 d’abril a Jesús es van entregar els Premis Tastets 2024, certamen de narrativa escolar que organitza Òmnium Terres de l’Ebre.

Quatre alumnes de l’Institut Julio Antonio hi van ser guardonats. Enhorabona!

• Irene Sotomayor Ehrenhaus de 1r D ESO amb l’obra Connectades (2n premi) en la categoria 1r cicle ESO
  • Jacob Bladé Pallarès de 3r C ESO amb l’obra Ichigo-Ichie (1r premi) en la categoria 2n cicle ESO
  • Marçal Vidiella Jornet de 3r B ESO amb l’obra Un secret (3r premi) en la categoria 2n cicle ESO
  • Júlia Benavent Pellicer de 2n B BAT amb l’obra La carta (2n premi) en la categoria de Batxillerat

Beques d’estudis pel curs 2024/25

Es comunica a tot l’alumnat que el proper curs 2024-2025 cursarà el Batxillerat, Cicles Formatius o Programes de formació i Inserció i estigui interessat en sol·licitar una beca d’estudis per ensenyaments postobligatoris no universitaris que aquest any també es torna a avançar el termini de presentació. Serà únic i durant el següent període: inici el 19 de març de 2024 a les 09.00h i finalització el proper 10 de maig de 2024 a les 15.00h.

Els alumnes han de sol·licitar la beca dins del termini malgrat no sàpiguen que estudiaran en seguretat, han de posar els més probables i hi haurà una 2a. fase per modificar i canviar pels que realment es cursen.

S’ha de fer el tràmit online a través d’aquesta pàgina web.

Xerrada informativa – Portes Obertes a l’ESO

Dijous dia 7 de març de 2024, a les 18 hores, tenim previst realitzar una xerrada informativa, en format presencial, adreçada a l’alumnat i a les famílies interessades. La reunió tindrà lloc a la sala d’actes de l’institut. Les famílies que vulguin visitar l’institut ho podran fer la mateixa tarda després de la xerrada informativa.

CALENDARI PER A LA PREINSCRIPCIÓ A L’ESO DEL CURS 2024-2025

Les dates previstes per a la presentació de sol·licituds del procés de preinscripció per al curs escolar 2024-2025 són:

Educació secundària obligatòria (ESO) : del 8 al 20 de març de 2024

Només afecta a l’alumnat que l’actual curs NO està matriculat a l’institut. L’alumnat que ja està a l’institut no ha de fer la preinscripció a l’ESO

INSTRUCCIONS SOBRE LA PREINSCRIPCIÓ VISITEU LA PÀGINA WEB DE L’INSTITUT

Visita a l’ETSEQ (URV), 6/3/24

Els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat que cursen Física, Química o ambdues han realitzat una sortida a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili.
La visita ha consistit en la realització de diversos tallers (elaboració de formatge, disseny d’un patinet… Llegeix més»

Concurs de Bookface

La Biblioteca de l’institut Julio Antonio organitza la segona edició del concurs de Bookface, obert a tot l’alumnat del centre, professorat i PAS.

Per participar heu d’enviar les vostres obres al correu biblioteca@iesjulioantonio.cat, juntament amb les vostres dades personals, abans del divendres 22 de març.

Aquí teniu tota la informació i un enllaç a un vídeo amb les fotos participants de la convocatòria del curs passat.

Inici de sessió amb clau USB FIDO2

L’Institut Julio Antonio, en la seva vocació d’anar ampliant els serveis digitals a la seva comunitat, anuncia que ha activat una nova tecnologia d’iniciar sessió al Workspace de Google de l’Institut Julio Antonio (que inclou Gmail, Meet, etc.). Aquesta tecnologia és l’ús d’una clau USB FIDO2 (testimoni de seguretat). Aquest nou mètode no substitueix l’utilitzat fins ara en base a una contrasenya, sinó que el complementa. En el següent vídeo podeu veure com fer-ho.

Recordeu de visitar les píndoles del Julio Antonio!