Programa Èxit

logo_exit_prog

El programa  Èxit 1 forma part de la política educativa de l’ajuntament de Barcelona i pretén donar suport a l’alumnat dels dos últims cursos de primària i els quatre cursos de secundària, que té alguna dificultat en els seus aprenentatges, oferint un lloc on fer els deures i resoldre dubtes.

L’institut Josep Pla hi participa des dels seus inicis amb l’objectiu d’enfortir l’enllaç entre les escoles de primària vinculades d’Horta (Àngels Garriga, Heura, Mare Nostrum i Torrent de Can Carabassa) i l’institut, facilitar a l’alumnat l’adquisició de les habilitats, competències i sabers necessaris per obtenir El Graduat de Secundària  i oferir un servei de proximitat a l’alumnat i les famílies.

Es realitzen activitats de reforç i d’acollida per a nens i nenes de 5è i 6è de Primària, i per a nois i noies d’ESO que estan a càrrec dels amics i amigues grans; monitors que acostumen a ser en gran part ex alumnes del centre. També es realitza una tasca de coordinació entre els tutors i tutores del cicle superior de les escoles de primària i de l’ESO i els amics i amigues grans, sota la supervisió de la coordinació de l’ajuntament i de l’institut.

Les activitats del projecte Èxit es porten a terme a l’institut Josep Pla els dimarts i dijous de 5’30 h a 18’45 h. Els amics i amigues grans acompanyen l’alumnat de 5è i 6è fins a l’institut.

exit_estiu

Durant l’estiu, també hi ha reforç escolar per a l’alumnat d’ESO que té matèries pendents al setembre. Els amics i amigues grans, a partir de les orientacions dels tutors i tutores, elaboren un pla de treball individualitzat per a cada alumne/a planificant l’estudi amb l’objectiu de recuperar les assignatures suspeses en la convocatòria de  setembre.