Història

L’institut Josep Pla es va crear com a INS el curs 1991-1992. Abans era una extensió i rebia alumnat del districte de Nou Barris per estudiar BUP i COU. Amb la implantació de l’ESO (curs 1996-97) es va canviar el mapa escolar i l’institut va passar a tenir com a escoles de primària adscrites a centres d’Horta, tals com Àngels Garriga, Arrel, Graciel·la, Heura i Mare Nostrum.

En el curs 2007-2008 hi va haver un nou canvi del mapa escolar. Com a conseqüència, dues escoles de primària de Nou Barris, Calderón i El Turó, van passar a ser adscrites a l’INS Josep Pla.

Finalment, des del curs 2022-2023, el nostre centre ha passat a ser institut integrat en la xarxa de centres del districte d’Horta-Guinardó i compta com a escoles de referència les escoles Torrent de Can Carabassa, Heura, El Carmel, Mare Nostrum i l’escola Font d’en Fargues com a escola adscrita.

L’institut ofereix estudis d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat humanístic-social i científic-tecnològic. S’ofereixen tres línies d’ESO i dues de Batxillerat amb un total aproximat d’uns 480 alumnes.