L’INSTITUT JOAN AMIGÓ PLANTA CARA A LA FAM

Coordinadora Pedagògica

Institut Joan Amigó

Una de les línies d’actuació del nostre centre que considerem més important és l’educació en valors del nostre alumnat.

Al llarg de l’ESO i especialment dins de la tutoria, treballem habilitats i actituds que ajudin als alumnes a raonar, motivar-se i esforçar-se per actuar de forma coherent i autònoma essent ciutadans responsables. Com a individus que formen part de la societat han d’aprendre a relacionar-se i contribuir, en la mesura de les seves possibilitats, en el benestar dels seus membres. Amb la col·laboració inestimable de Mans Unides hem dut a terme unes xerrades i tallers per conèixer de primera mà les necessitats, desigualtats o injustícies socials que hi ha al món i reconèixer la part de culpa que nosaltres hi puguem tenir.  Una vegada feta la diagnosi cal pensar què podem fer per canviar-ho. Els petits canvis són poderosos.

Les ponents ens han transmès de manera molt didàctica “la feminització de pobresa” – com les mancances afecten més directament a les dones -, “el desafiament de la fam” – el desigual accés als aliments, les injustícies provocades per la riquesa,  l’ambició, la política de cada país- i “l’experiència al Marroc” –les actuacions que s’hi duen a terme-.  La setmana dedicada a aquest tema es completa amb una exposició de material informatiu,  la participació al concurs de relats i l’elaboració d’un clipmetratge sobre el consum i malbaratament d’aliments per treballar les competències socials i la digital alhora que el sentit de la iniciativa i l’esperit emprenedor. Agraïm sincerament la professionalitat de les col·laboradores amb Mans Unides que han compartit les seves experiències amb tot el centre.