L’alumnat aprèn l’ahir i l’avui de la fassina Balanyà

L’alumnat de 1er de la ESO de l’INS Joan Amigó de l’Espluga de Francolí, van visitar el Museu de la Fassina Balanyà, dins la mateixa localitat. Allí van conèixer el passat industrial de la nostra comarca, la importància i l’impacte econòmic que van tenir les fassines en la Conca de Barberà.

Durant la visita a l’antiga fàbrica, la nostra guia ens va explicar com en la fassina s’aprofitava tot (pell, pinyols i rama) i no es produïen residus, com es manipulava la brisa del raïm i produïa l’alcohol, tot generant un procés industrial tancat molt diferent a l’actual.

Vam ser testimonis d’una destil·lació en directe amb medis transparents de vidre, on els alumnes van poder acabar d’entendre la destil·lació com un medi de separació de substàncies que aprofita els dos punts d’ebullició diferents entre l’aigua i l’alcohol.

Al finalitzar la visita, els alumnes van realitzar un joc, on van poder comprovar els coneixements durant la visita.