CIÈNCIES NATURALS I ESPORT: UNA ALIANÇA INTERESSANT

Professor de C Experimentals

Aquest any a l’institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí hem innovat en les nostres sortides de camp, amb la col·laboració de la Meritxell Pons, professora d’educació física, hem fet els tallers del Camp d’Aprenentatge de Poblet desplaçant- nos sempre en bicicleta.

El dilluns 11 d’abril, vam anar amb els nostres alumnes de 1r de la ESO, des de L’Espluga de Francolí fins al Barranc del Titllar, on vam dur a terme un taller sobre els mamífers que habiten els boscos de Poblet, anomenat “Rastrejant el Bosc”, i també coneguda pels nostres com “la sortida dels cagarros”, ja que s’ha convertit en un clàssic de les sortides de Ciències Naturals al nostre centre i per què una de les pistes per estudiar l’hàbitat són els excrements que aporten una valuosa informació.

El dimarts dia 19 d’abril, va ser l’hora dels alumnes de 2n de la ESO, que van sortir de L’Espluga i van arribar fins les proximitats del Castell de Riudabella i d’aquí fins al Camp d’Aprenentatge de Poblet. L’activitat va consistir en la valoració de dos ecosistemes mediterranis clarament diferenciats, la pineda i l’alzinar, i el seu comportament davant els incendis forestals en un taller anomenat “Verd i Vermell”, una mica més complex que l’anterior, però que ens deixa les portes obertes per finalitzar el seu tractament a l’aula.

Destacar en els dos grups, el bon ambient que hi ha hagut en tot moment, la bona conducta que ha facilitat el seguiment dels tallers, i la seva entrega al pedal durant tot el dia, que a més d’un li va passar factura al seure a classe el dia següent. Per finalitzar, donar gràcies als nostres alumnes per aquestes dos sortides tant gratificants que heu regalat als vostres professors.