ALUMNES DE L’INS JOAN AMIGÓ LLEGEIXEN POESIA AL MUSEU RURAL DE L’ESPLUGA

Tutora de l’Aula Oberta. INS Joan Amigó

Dimarts, 24 de novembre a la tarda, un grup d’alumnes de 3r d’ESO

que aquest curs romanen a l’Aula Oberta del centre, anaren amb la seva tutora i professora de llengua al Museu de la vida rural de l’Espluga de F. Aquesta vegada, la visita al Museu prengué un caire especial, diferent i enriquidor. S’hi anava acompanyats d’en Jordi Llavina,

poeta, crític literari, presentador de ràdio  i professor de secundària.En Jordi Llavina acompanyant pel Museu l’alumnat i les famíliesL’objectiu de la visita guiada per l’escriptor, era bàsicament fer pràctica de lectura en veu alta tenint-lo a ell com a model de bona praxis lectora.Llegint poesia d’en Salvat-Papasseit Prèviament a classe s’havia treballat la poesia d’en Joan Salvat-Papasseit i concretament el seu poema “l’ofici que més m’agrada”.  Tanmateix, aquesta activitat de llengua es troba inclosa dins el projecte interdisciplinari que enguany es desenvolupa a l’Aula Oberta del Joan Amigó: “Aprendre de la vida d’ahir per entendre la vida d’avui”.

En primer lloc, el Jordi ens va fer una visita pel Museu rural agafats A la sala dels carros amb el poetade la seva mà. Més endavant, quan ens trobàvem al pis on es representa el que era antigament la farmàcia de la família Carulla; el poeta va fer llegir l’alumnat fent una bona pràctica de lectura en veu alta. Vam poder apreciar a foc lent, poc a poc, com el poema dels oficis d’en Salvat- Papasseit, és un cant d’amor al treball artesanal des del punt de vista d’un home jove, malalt, que no pot treballar i

es deleix veient el treball manual d’altres homes capaços d’esforç físic A l’arribar a la planta baixa, on curosament s’hi exposen diferents tipus de carruatges, en Jordi ens va delectar amb una recitació d’un poema d’en Vinyoli, poeta català, que parlava de les diferents feines del camp i d’algunes eines i maquinària. Tots l’escoltàvem bocabadats. Que bé…..!!   escoltar poesia en aquell marc fascinant del Museu, envoltats de carros i estris del camp. Un camp d’abans que ens ensenya moltes coses del camp d’avui.

Els alumnes comenten:“Em va agradar molt escoltar llegir en Jordi tenia una veu que calmava” Manel“Era sorprenent la memòria d’en Jordi i com recitava” Jan Dir també, com a punt interessant, que l’activitat estava oberta a les famílies dels alumnes; que hi van poder participar per apreciar aquesta tipologia d’activitats obertes i vivencials, aprofitant els recursos pedagògics del municipi de l’Espluga propers al centre educatiu.