L’Institut Joan Amigó participa a la Fase Final de la “VI Copa Cangur de Catalunya 2019”

El passat dijous 7 de març es va celebrar a Mataró la Fase Final de la VI Copa Cangur de Matemàtiques, concurs presencial de resolució de problemes per a equips de centres, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques i amb el suport de eXplorium.
L’activitat es va dur a terme al TecnoCampus de Mataró amb un total de 30 equips de tot el territori català, entre els quals hi havia l’Institut Joan Amigó, classificats a les fases locals corresponents d’un total de 370 equips participants.
En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per resoldre’ls amb equips de 7 alumnes, a contra rellotge on la puntuació va variant i així augmentant la seva emoció.
La jornada es va dur a terme realitzant dues semifinals simultànies de 15 equips cadascuna on 16 aconseguirien el pas a la final. L’Institut Joan Amigó hi va participar amb un equip (Esther Arbós, Roger Esplugas, Clàudia García, Biel Nadal, Gemma Puig, Martina Requena i Aina Vázquez) que va mostrar una bona habilitat per resoldre problemes. Ens van acompanyar un equip reserva tot donant suport i perquè gaudissin d’aquesta experiència veient la gran quantitat d’alumnes treballant i amb tantes ganes d’obtenir un mateix objectiu.
Tots els centres participants van mostrar un molt bon nivell de raonament i de resolució de problemes i, encara que no vam poder aconseguir el pas a la final, els alumnes van gaudir d’una manera diferent de fer matemàtiques havent-nos classificat i quedat d’entre els 25 millors de tot Catalunya.
Felicitacions a tot l’alumnat i professorat implicat!!

Pep Gavaldà i Eugènia Vizcarra
Professors de Matemàtiques de l’Institut Joan Amigó