Dues experiències a l’Espluga FM Ràdio (alumnes de 2n d’ESO i alumnes Implica’t)

Per què parlo així? Expliquem a l’Espluga FM Ràdio la nostra diversitat lingüística

El passat dijous l’alumnat de segon d’ESO va començar les sessions d’emissió de ràdio a l’Espluga FM Ràdio (EFMR), dins dels projectes d’expressió oral i escrita de llengua catalana i castellana, que giren al voltant de la identitat personal. En concret, aquest cop va liderar l’activitat en Xavier Lozano, professor en fase de pràctiques dins el Màster d’Estudis Avançats en Llengua i Literatura Catalanes (URV).

La tipologia textual triada aquest cop ha estat l’argumentació. I a través d’ella, l’alumnat ha expressat les llengües que parlen a casa, a l’institut, al carrer, que estudien, que coneixen, que voldrien parlar… I la seva opinió sobre el valor de les llengües. Una rica reflexió sobre la diversitat lingüística que tenim al nostre centre, i que ens recorda que fa pocs dies (el 21 de febrer) es commemorava el Dia Internacional de la Llengua Materna.

Català, castellà, romanès, àrab del Marroc, àrab d’Egipte, anglès, francès, japonès… Llengües que coneixen i valoren els nostres alumnes. Quina conclusió extreuen en comú? Com més llengües, més riquesa cultural per poder expressar els nostres sentiments, les nostres emocions, la nostra realitat. Perquè darrere d’una llengua hi ha sempre una persona, i darrere d’ella, una identitat.

L’experiència ha estat molt positiva i engrescadora. Al maig, tornarem als estudis de ràdio amb un nou projecte. I fins que arribi aquest moment, tallem la connexió!

Activitat a la ràdio Projecte Implica’t

Avui, l’alumnat del Projecte I’t, acompanyats del periodista Xavier Lozano, han rebut una xerrada sobre el funcionament i els elements més importants de la ràdio.
Posteriorment, el Xavier ens ha portat a Radio Espluga on s’ha enregistrat un programa de ràdio (anteriorment elaborat a classe) que tenia com a objectiu explicar en què consisteix el Projecte Implica’t, quins valors s’hi aprenen i en què consisteix treballar amb una metodologia globalitzadora. L’alumnat ha trobat l’activitat molt satisfactòria, dinàmica i engrescadora.
Gemma Palau. Tutora i’t

Podeu escoltar l’arxiu d’àudio del programa de ràdio: