Descobrint Irlanda: Treball de Síntesi a l’ Institut Joan Amigó

Professores de llengües
L’alumnat de 2n i 3r d’ESO de l’Institut Joan Amigó i Callau de l’Espluga de Francolí acaba d’arribar del viatge a Dublín, Irlanda, per tal de realitzar-hi el treball de síntesi. Aquest consisteix en una sèrie d’activitats d’ensenyament i aprenentatge mitjançant activitats interdisciplinàries on l’alumnat, tant individualment com en equip, haurà d’aplicar les habilitats adquirides durant el curs i així assolir les competències programades en el seu currículum. Entre els objectius principals destacaria el saber expressar-se correctament, oralment i per escrit en llengua anglesa, observar i escoltar amb atenció, manifestar autonomia i iniciativa personal i mostrar actituds de respecte per les persones i la cultura que es visita.
Trencant tots els tòpics, per sorpresa seva, el paraigües els va fer més nosa que servei, ja que el temps els va acompanyar fins l’últim dia i els va permetre fer diferents activitats immersives. Totes les activitats tenien com a objectiu posar en pràctica els continguts i aprenentatges treballats al llarg del curs i millorar la seva competència lingüística tot coneixent una nova cultura, tradicions i estil de vida.
Acompanyats de monitors i guies nadius, van gaudir d’allò més tot descobrint cada un dels racons de la capital irlandesa, ja sigui a través d’un Walking Tour o bé superant les diferents proves d’una gimcana organitzada per les professores de llengües estrangeres. Un dels dies van assistir a classes de llengua anglesa i a la tarda van aprendre algunes nocions bàsiques dels tradicionals esports gaèlics com ara el Hurling. Un altre dia van cantar i ballar danses d’origen celta en un típic pub irlandès. No obstant això, l’activitat que va agradar més – tant a l’alumnat com al professorat – va ser la caminada pels turons i penya-segats de Howth.
Durant la seva estada es van allotjar en famílies d’acollida autòctones, cosa que els va permetre fer una molt bona immersió lingüística i viure en primera persona el dia a dia d’una família irlandesa. L’experiència ha estat molt positiva i enriquidora tant a nivell personal com acadèmic i esperem poder tornar a repetir-la en un futur.

bdr
bty