Dins el Programa “Aquiproubullying” i integrat dins les actuacions educatives i preventives de l’equip de Mediació del Centre, es desprèn la reflexió que cal dotar als alumnes d’eines per poder resoldre els seus conflictes sense l’ús de la violència, eines per poder comprendre la necessitat de relacionar-se de forma pacífica, eines per entendre que guanyar no és el mateix que fer sempre el que un vol, eines per afavorir un diàleg, en definitiva, EINES PER A CONVIURE JUNTS I MILLOR.
Tot i que sabem que el conflicte forma part de l’ésser humà i és inevitable, a través d’aquest programa de formació en valors, pretenem que l’alumnat format assagi i reflexioni sobre els mecanismes que el poden portar a viure els conflictes de forma positiva, que transmeti aquesta visió als altres companys, en aquests cas als de 1r ESO, i els ajudin a relacionar-se de forma generosa i dialogant en el seu entorn escolar, familiar i social.
Alumnat de 4t, Tutors JAC’s, amb alumnat de1r fent dinàmiques de grup
Per aconseguir aquests objectius i aquestes competències d’àmbit transversal, el dimarts 16 d’octubre, un grup d’alumnes de 4t ESO formats com a Mediadors Experts i amb el nom de Tutors JAC’s; van dur a terme una primera activitat de convivència i coneixença amb l’alumnat de 1r ESO. Aprofitant les sigles del centre, els JAC’S són de l’ Institut Joan Amigó Companys de Suport.
Les actuacions que es duran a terme per part dels tutors JAC’s es basen en:
Saber crear cohesió de grup a través de dinàmiques de grup per al coneixement i acceptació de la diversitat del petit grup.
Aprendre a ajudar als alumnes tutorats a través del diàleg, creant cohesió de grup, estimulant la pertinença a un grupet i desenvolupant diferents estratègies comunicatives i d’interrelació.
Establir pautes tutorials entre iguals.
Tanmateix, treballarem tots junts entenen que no només l’alumne tutorat aprèn –per l’ajuda permanent i personalitzada que rep del seu company tutor-, sinó que el tutor JAC’s també aprèn, perquè Ensenyar és la millor manera d’aprendre.