Xerrades sobre detecció i prevenció de violència masclista

A l’Institut Joan Amigó s’han dut a terme durant les darreres setmanes unes xerrades sobre detecció i prevenció de violència masclista amb l’alumnat de 1r de la ESO de la mà de Towandaequitat organitzades pel Consell Comarcal de La Conca de Barberà.

A través d’una presentació molt fàcil i propera, els joves han après a detectar situacions de violència de gènere i les eines que tenen per fer-li front. Però aquestes sessions han estat sobre tot un espai de debat on els i les alumnes han pogut expressar les seves percepcions sobre el tema i debatre els seus punts de vista no sempre coincidents.

Crear situacions on els nois i noies puguin expressar-se, argumentar, dissentir i arribar a punts d’enteniment és part important de la seva formació i aquest tipus d’activitat ajuden a aconseguir-ho i a cohesionar els grups.

L’ensenyament fonamental, després de dos hores de xerrada, ha estat que la violència de gènere es pot manifestar de moltes més maneres – i molt més subtils – que un cop de puny i que estar alerta per aturar-les a temps, per donar suport a qui les pateix i rebutjar a qui les infligeix, ens pot convertir a tots i totes en una «porta violeta», en part de la solució d’un problema que ho és de tots.

Finalitzada la xerrada, algunes reflexions de l’alumnat anaven adreçades a que els nois volen ser partícips del conjunt d’accions i manifestacions en contra aquestes situacions de gènere. Així mateix, es va parlar que també existeix, en una minoria, casos en que l’home és agredit. Pel que es va generar un debat per tal d’emprendre accions per erradicar la violència sexista de les nostres vides.

Per un món millor, l’alumnat de l’Institut Joan Amigó diu:

STOP A LA VIOLÈNCIA MASCLISTA